tisdag, februari 28, 2006

Choice - det nikotinfria snuset

Ha ha, det är ju skrattretande. Hur fan kan man snusa något som inte ens är snus. Det ger ingen kick, smakar ingenting, rinner inte och att lukta på det ger samma effekt som att stoppa ned nosen i vitpepparkaret. Ja, man nyser...

Det sjuka med detta hemska snus är att jag nu för tiden nyttjar skiten. Det värsta av allt är att jag har accepterat det. Jag reagerar inte längre när den lille torre pepparpåsen trycks in under läppen. Är jag på väg att tappa allt?

Det finns dock ett par fördelar med det alternativa "snuset". Man känner att man har något där, där det annars hade saknats något. Där min gamle vän låg och gottade te sej förr i tiden. Det är också en fördel att man fortfarande har dosan med sig. Man måste ju ha något att pilla med på föreläsningen. Det bästa med den är att man kan ha den inne hur länge som helst utan att man blir illamående. Man kan till och med sova med den utan att på morgonen efter behöva byta lakan.

Ska jag vara riktig ärlig så har vi faktiskt börjat bli vänner. Vi tycker om varandra mer och mer. Jag börjar bli sjuk.

Fyra P av tio

PPPP
/Playwood

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja du, Daniel. Du har hamnat i samma fälla som jag gjorde den dagen jag slutade snusa (nikotin). Jag höll kanske upp i två-tre veckor innan jag av en slump hittade nyheten - nikotinfri snus. Detta var mycket synd. Jag började givetvis direkt att bekanta mig med torrisarna.

Det slutade med att jag snusade det nikotinfria snuset på heltid i drygt två månader innan jag tog mitt förnuft tillfånga och sa: "it's ENOUGH!", och gick sen tillbaka till gamla goa rapé.

Under perioden jag snusade pepparsnusen gick jag nog med förlust på dryga fem kronor per dosa. Och detta var ju faktiskt ett av skälen till att jag slutade med vanlig snus. Just att spara pengar... Tji fick jag - tji fick du!

12:37 em  
Anonymous Anonym sa...

Tja, vad ska man säga, du har "slutat" snusa. Det bästa med att "sluta" är att du alltid kan börja igen.

Snuset välkomnar dig alltid med samma frätande känsla och starka smak. Snuset fördömer inte dig för att du för tillfället är något förvirrad.

Snuset är den absolut bästa vän och ovän du kan ha. Den förlåter dig alltid, hur illa du än behandlar snuset och hur mycket skit du snackar om den.

Med andra ord, hoppet finns fortfarande att du en vacker dag någon gång i framtiden får peta in en riktigt fet snus och gôtta dig framför sporten.

I och för sig så pysslade du ju med portionssnus innan så frågan är ju egentligen om du snusat överhuvudtaget.

3:22 fm  
Blogger Stoffe sa...

Tåbbs: Din gamle puritan! Du är så strikt att det är beundransvärt!
Vi får hoppas att tobakshandlarna snart tar sitt förnuft tillfånga och åter börja sälja det brunsvarta kletguldet på lösvikt i strutar av tidningspapper.

Jag har smarrat det nikotinfria nån gång och det föll mig inte på läppen direkt. Är väl en vanesak förstås, men jag håller med föregående talare och håller mig till gamla goa rapé.

3:31 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida