onsdag, mars 01, 2006



Träningslandskamper

Det finns en anledning att man inte saknar dessa matcher när tv-bolagen beslutar att inte gå in i förhandling med något tyskt imperium och man endast får följa resultaten på text tv. Det enda som sprids hos mig är ilska mot dem som i sommar ska föra mig till ett rus av lycka. Ett förakt mot våra tänkande förbundskaptener som oftast funderar bort möjligheter att kunna vända en match. Idag var inget undantag.

Man tänker som vanligt sitta där som på nålar när laguppställningen visas och gläds när Kim för en gångs skull får visa att han ändå är något att förlita sig på i framtiden. Man knyter näven för Elmanders skull när han nu äntligen ska försäkra sig om sin mästerskapsbiljett. Man ser fram emot att Zlatans plötsliga vilja att spela träningsmatch ska sprida en framgångsvind i de gula tröjorna likt Björn Linds magiska spurt blåste fart på den svenska os elden.

Som vanligt blir man besviken... Kim överarbetar varenda situation som vanligt och blir utbytt, Elmander klappas om av den komplette Mattias Jonsson som förmodligen har bokat sin hamburg-biljett för flera månader sedan, i Elmanders namn. Och Zlatan som äntligen slet sig ur Capellos koppel, ja han vågade inte spela vidare efter att ha gått in i en närkamp.

Jag säger bara att traditioner är till för att följas. Träningslandskamper ska inte vara roliga och Irland ska inte be om ursäkt för sina segrar, de är störtcoola!

Träningslandskamper får av mig fyra P av tio

PPPP
/Playwood

Ps. Trodde ni att Östlund kommer undan i min sågning? Han får en helt egen recensering inom snar framtid. Ds

5 kommentarer:

Blogger TåbbeS sa...

Av det lilla jag såg av den så kallade "matchen" så har du ju gett ett överbetyg. I och för sig så är Irland ett jävligt coolt lag och bör belönas...

Matchens behållning var ändå när Damien (Damian?!) Duff vickade på huvudet, likt en man med nackspärr, utanför Sveriges straffområde - och Daniel Andersson springer åt precis fel håll till synes letandes efter ett par rena kalsonger. Stor humor.

12:29 fm  
Blogger playwood sa...

Det var ju inte matchen i sig som jag gav en fyra utan själva fenomenet träningsmatcher...

1:57 fm  
Blogger Stoffe sa...

JAG TYCKER ATT DET VAR EN FIN OCH BRA MATCH SOM VISADE ATT VI KAN OM VI INTE VILL - JA, FÖRLORA REJÄLT OCH SPELA SOM YRA HÖNS, ALLTSÅ.

Träningslandskamper är kanske värd en fyra pga chansen att testa saker: spelare, spelsystem, positioner, fasta situationer, etc. Men som matcher betraktat är det nog sällan betyget bör överstiga två läderkulor(Möjligtvis undantaget ett starkt kämpande Ryssland i gårdagens kamp mot Basilien). När dessutom den svenska ledningen (som vanligt) inte testar speciellt mycket grejer ens när det går käpprätt åt skogen, och tex låter Östlund lunka omkring i 75 minuter lär det snöa i helvetet innnan det blir några svenska framgångar!

4:15 fm  
Blogger JE sa...

Jag längtade bara efter en sak när jag kollade på matchen igår (den stund jag kollade innan jag bytte kanal...) och det var Tre Kronor. Sorgligt men sant.. Fotbolls-VM kändes mycket avlägset igår. Heja Irland!

7:39 fm  
Blogger Punk sa...

Du som är typ Östlunds tvillingsjäl kan väl inte såga honom!?!?! Och Tobbe: jag vill läsa din blogg för fan!

2:57 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida