lördag, mars 11, 2006



Hellre gå med bar rumpa än att gå till Rumpan bar

Fredag eftermiddag händer det saker i stan. Folk kastar på sig överrockarna och flyr från sina arbeten och in på närmsta after work. Jag skulle gärna skriva ett inlägg om hur jobbigt det är att vistas på AW men jag fick ett mycket bättre upplägg igår kväll. Ett upplägg till en recension av det populära utestället i linné, Rumpan Bar.

Vilket värmande mottagande man fick när man stått ute i kylan och köat i tjugo minuter. "Denna får du inte ta med dig in", hörde jag bakom min rygg samtidigt som jag kände hur någon slet tag i min väska. Eftersom det satt en lapp vid ingånngen som sa att personalen inte ansvarade för kundernas väskor så valde jag att inte bidra med min till resten i högen av väskor på golvet. När Martin ifrågasatte vad som är skillnaden mellan våra väskor och tjejernas så svarade vakten med ett intränat svar, "de har ju smink och så!", clever!!! Senare på kvällen skulle våra vägar korsas ännu en gång.

Det visade sig att när alla i vårt sällskap äntligen fått sittplats så fick den välbemötande vakten/eventuella ägaren för sig att vi tog allt för stor plats och att vi måste knö ihop oss för att det var andra som behövde sitta. Jag undrade vart han hade varit när jag stod i en timme med en öl i ena handen och en tallrik i andra och undrade hur man löser en sådan situation.
När han sedan återkom med budet att vi skulle trängas ännu mer för att tre flickor skulle äta pizza på vårt bord så brast mitt humör och min kväll var helt plötsligt inte fullt så bra som den kunde varit. Ville han att vi skulle gå så kunde han faktiskt bara sagt det?

Jag uppmanar härmed alla att inte besöka det JÄVLA pajashaket vad ni än gör. Så jävla god mat var det inte...

Kunde man göra överkryssade P'n så hade jag gjort det. Istället får ni söka med Stetoskob eller fackla och ändå inte hitta något.

Betyg:



/ Playwood - Your personal judge

4 kommentarer:

Blogger Stoffe sa...

Ja, jag säger då det! Vafan e de me såna där knuttar och hederligt folk (studenter iofs, men ändå, d ska väl han fan skita i)som vill ta ett par glas efter en vecka i hamsterhjulet?
Jag har aldrig haft onöjet att besöka rumpetablissemanget, å i helvete att jag tänker göra d nu! Men tyvärr känns ju historien igen från alltför många andra ställen. Vad ska man behöva göra för att få ett litet uns respekt som gäst och i förlängningen människa? Ska man verkligen behöva börja kleta in frippan med hårvatten och panikslicka bakåt, ha rosa skjorta med en krokidil alternativt lagerkrans på, och vifta med ett American Express som man inte kan pröjsa krediträkning för i slutet av varje månad, utan tvingas stampa på fler och fler av sina ägodelar tills man slutligen sitter där på soc och undrar vad i helvete man gjorde för fel egentligen?

Nä, fram med gamla goa pubar där ölen kostar nåra spänn å folk skiter i d mesta utom att ta in å snacka skit!

9:17 fm  
Blogger Punk sa...

Håller väl med Danne och Stoffe, men det är en liten sak jag måste påminna er om. Där det är billigt får man inte service, där det är dyrare får man bättre service. Iaff i teorin. Min tjej jobbar på Bishop Arms på Hamngatan. Ölen är dyr som fan, men det är typ 100 olika typer öl, och de som jobbar där ger dig faktiskt jävligt bra service. Så är det. Flasha lite pengar och du får en tunga i röven. Det är samhället i et nötskal och så är det bara. Sorry.

2:46 em  
Blogger playwood sa...

Jo det är så sant Erik. Det är dock alldeles för lätt att köpa folks respekt, det finns ingen spänning i det.

2:50 fm  
Anonymous Anonym sa...

Håller med stoffe helt och fullt samtidigt som jag vet att punk har ett par poänger - men det ska tamejfan inte behöva vara så här. Fel om folk i allmänhet skulle kunna vara lite trevliga. Fel om nåt jävvla hak skulle kunna ge mer än ta. Ett ställe där man betalar lite och får mycket; t.ex. 25 kr för en stor jävvla stark eller än bättre köp en stor stark för 25 och få en eller två extra...det hade varit något. Fast vänta nu, det får man ju på nåt ställe på avenyn...sunkigt men mycket prisvärt.
En bojkott mot allt uteliv är trots detta undantag från regeln tamejfan på plats.

4:10 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida