söndag, mars 12, 2006


Melodifjanteriet

Vad är det stora delar av det svenska folket bänkar sig framför på lördagarna med stora festpåsar chips och jumboflaskor med cola. Vad är det som stora delar av det svenska folket engagerar sig i den grad att man skriver spaltmeter i dagsblaskorna och insändarna duggar tätt i alla medier. Och vad fan är det jag skriver om en solig söndag som denna???

Melodifestivalen, melodifestivalen och för tredje gången melofuckingdifestivalen...

Är traditionens makt så förbannat stor att man sitter och glor på denna skiten. Nu är jag ganska partisk som inte gillar schlagermusik så det ska ju till något alldeles i hästvägar om jag ska gå igång till detta program. Nu var det faktiskt så att jag denna lördag bjöd in mig själv till denna stora inramning i min egen TV-soffa med ett stort glas o'boj och lite ostkrokar. Det började inte helt tokigt med den stora indian/same/punkar'n/token från Örnsköldsvik som på hans typiska manér slog på stora trumman i en pampig melodi.

Efter detta kom raset med någon afroiklädd madame som var helt intetsägande, en doldis som hette något i stil med ett mineralvatten, bommulsplockar joes gamla rödnackar, jimmys tjej, crazy frogs största utmanare på barnblandskivorna: Gunter och "jag kan inte ta ton men jag är en hyfsad skådis" Kjellman. Som tur är så slutade hela helvetet med en Carola som verkligen var laddad till tusen och blåste ur hela Scandinavium och hennes konkurrenter så det stod härliga till med en riktig rökarlåt. Wow, det trodde jag aldrig att jag skulle skriva om en schlagerlåt...

Summa sumarum karde´mumma så var det ett helvete att genomlida men uppenbarligen så berör detta mig minst lika mycket som resten av Sveriges halva befolkning eftersom jag skrivit ett av mina längsta inlägg genom tiderna, så jag tvingas sätta en tvåa åtminstonne.

Betyg: PP

/ Playwood, your personal judge at your service

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag satt där själv i helgas. Helt osannolikt. Men jag är inte så begeistrad som du, snarare helt beige. Jag hävdar fortfarande att en tävling som går ut på att göra den sämsta möjliga musiken inte har rättighet att vara så populär som den är. Den enda behållningen från årets (102 deltävlingar va?!) melodifestival är trazan och banarnes reumatism-dans. Deras låt var nog också den klatschigaste. Jeje, som tur är så tar ju den här tävlingen bara upp ca 50 % av alla medier på ett ettårs-perspektiv.

4:14 fm  
Blogger playwood sa...

He he, helt rätt

11:54 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida