tisdag, november 21, 2006


Äckelinlägget - som inte blev så äckligt

Varför finns det olika typer av humor? Kanske på grund av att folk har olika typ av humor eller rättare sagt uppskattar humor på olika sätt. Det finns dem som älskar typisk slapstick (Papphammar), några älskar Jim Carreys minspel, många älskar Adam Sandlers... ja vad fan det nu är och andra går igång på helsjuka John Cleese (jag inräknad). Det finns dock en kategori i humorns värld som är lite förbjuden och något man inte gärna öppet visar att man uppskattar. Några gör det dock... jag är en av dem. Kiss och bajs-humorn. Fan va bra och vad roligt man kan ha åt den. Jag är dessutom säker på att detta är något som tilltalar de flesta. Detta är ju något man börjar med i tidig ålder.

Som när man var 4-5 år och morbror Thomas berättade att han hade något fel på sitt finger. Det enda sättet att rätta till det var att jag drog i det och vad hände? Givetvis så la han av en brakare som han hade sparat på ett bra tag. Istället för att hålla för näsan och fördömma detta vidriga beteende så låg man på golvet sparkandes av att man höll på att kikna av skratt. När han fem minuter senare hade problem med två fingrar som han inte kunde få ihop och att lösningen var att jag klämde ihop dem, givetvis med påföljden av ytterligare en rökare, dök ytterligare ett asgarv över mig. Så kul kan fisar vara!

Att denna humor skulle försvinna bara för att man blir äldre tror inte jag på. Det är snarare så att det blir roligare med åldern tack vare dess förbjudna ämne. Det kanske inte hade varit urkul om min morbror hade dragit samma gamla skämt för mig nu... eller det hade det nog nästan på grund av överaskningsmomentet. Vem har heller inte skrattat åt situationen där Jeff Daniels har fått i sig laxeringsmedel i Dum dummare. För oss som kan med att skratta åt det. Andra vuxna som belyser detta humoristiska ämne är den omtyckta komikern Hasse Alfredsson på Blommig falukorvskivan har han en låt där han sjunger "Kiss och bajs", vilket följs av ett asgarv. Tänk bara hur komiskt ordet "prutt" faktiskt är...

Detta blogginlägg skulle egentligen handla om hur jobbigt det kan vara när man måste hålla inne på sina gaser och vilka problem detta kan medföra. Nu får ni tyvärr inte veta mina tankar om detta och hur jag löser problem som detta. Too bad!

Playwood - Er kiss och bajsgubbe i postbilen

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Aaaaaamen to that man!!! Skulle dock ha velat läsa om gasproblemen dina och hur du löser dom...inte för att jag själv har några sådana problem eller så men... :-P

//Tempo-Tåbbe

10:51 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag kan inte hålla med dig mer. Scenen i dum dummare får mig alltid att kikna av skratta. Det är sällan man skrattar så mycket, så okontrollerat!

Det kan mycket väl komma en fortsättning om kiss och bajs på min blogg vid senare tillfälle...
ses på lördag, jag tar med kameran om du tar med gaserna!

9:43 fm  
Anonymous Anonym sa...

Trevlig uppdatering av sidan!

6:33 fm  
Blogger JE sa...

Hehe, det gamla fingertricket kan man väl aldrig bli för gammal för va?! Längesen man råkade ut för det dock. Måste nog varit Tomas som drog den på mig senast också. Det kom som en överaskning va...

Ha det!

PS: Alice kan komma att få den dyraste och finaste julklappen nånsin i familjen Engströms historia i år. Skulle dock behöva lite finansiell hjälp. Jag hör av mig i helgen. DS.

1:26 em  
Anonymous Anonym sa...

Det låter som du kan bli den bästa farbrorn i Engströms historia oxå!!!

12:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida