onsdag, juni 28, 2006


Saida = Daniel Engström

Jag vet faktiskt vilka som kommer vinna VM. Om ni inte vill veta så bör ni sluta läsa nu... eller så kan ni ju ta tillfället i akt att spela på oddset och utnyttja min nya förmåga. Nej föresten det är nog ingen ny förmåga. Det är nog en förmåga jag levt med i hela mitt liv och kanske kommer att finnas kvar livet. Grejen är nog att jag har upptäckt den nu.

Min förmåga handlar om att det (nästan) aldrig går som jag vill. Jag får inte som jag vill då det gäller fotboll. Kolla bara på de tio senaste säsongerna i allsvenskan. Innan detta visste jag nog att blåvitt skulle vinna.

Ser man hur det har sett ut i samtliga åttondelsfinaler så har allt gått mig emot. Sverige - Tyskland 0-2 (givetvis höll jag på Sverige). Argentina - Mexico 2-1 (Mexico bjuder upp till match och är en rolig underdog som hade varit kul att se mer av). Portugal - Holland 1-0 (Givetvis är Portugal kul att se på men Holland är ett av mina favoritlag sedan länge). Italien - Aussie 1-0 (Kolla in resultate, kolla in hur resultatet kom till. Behöver jag säga mer?). Brasilien - Ghana 3-0 (Ghana var en trevlig överaskning som tyvärr inte höll måttet, samtidigt som Brasil inte är särskillt roliga i år). Schweiz - Ukraina 0-0, straffar 0-3 (inget favorit lag i denna match men känslorna föll för Schw.) Spanien - Frankrike 1-3 (Spanien, dessa eviga misslyckanden. Vilken rolig fotboll som aldrig leder någon vart). och slutligen England - Ecuador 1-0 (ok, känslorna fanns hos England men fan va de är tråkiga och inte förtjänar att vara vidare).

Summa sumarum så har allt gått mig emot. Nu är det så här att jag aldrig kommer hålla på Tyskland, även om de så möter Italien. Detta måste betyda att de går hela vägen och tar guld...
Fan vad trist, men sånt är livet. Man får väl glädja sig åt att de spelar rolig fotboll. Mardrömsfinalen hade varit Italien Tyskland men dessa kommer mötas i Semi och Brasilien torskar därmed finalen mot... ja just det. Grattis Klinsman! Den ända tysken jag någonsin uppskattat på en fotbollsplan.

I rest my case

/ Playwood - din siare i missnöje

4 kommentarer:

Blogger JE sa...

Du och jag bror, vi håller samma lag om ryggen. Schw. har faktiskt blivit lite av en "favorit" för mig, 99% har väl iofs att göra med Senderos, diggar gubben stenhårt! Men jag måste säga; Tyskland, dom har överaskat jävligt positivt på mig. Dom spelar faktiskt riktigt bra fotboll. Vid ett eventuellt möte kommer jag att hålla på dom om dom möter Brazil.
Sen ska jag också nämna en rätt intressant sak som jag kommit fram till under detta VM-slutspel, England, som det känns nu kommer jag ALDRIG att hålla på dom igen. För det första: fy fan va tråkigt dom spelar. Vart har deras hjärta tagit vägen? Det är bara Becks och Gerrard som är nåt att ha! Vill man se gammal hederlig engelsk krigarfotboll så ska man kolla på Socceroos eller nåt av alla de andra brittiska länderna. För det andra: Jag är så JÄVLA trött på engelsmännens jävla attitydsproblem, både supporters som media. Dom tror fortfarande dom är #1 inom fotbollen. Har man inte slagit Sverige på 38 år, ja då har man fan inte i en VM-final att göra. För det tredje: så avskyr jag Svennis! Sjukt jävla trött på den pengakåta gubbstofilen!

Det känns nu som det kvittar vilka som får lyfta bucklan - så länge inte dom jävla fuskarna italien gör det.
Ps: jag hoppas av hela mitt hjärta att juventus (och gärna fler med dom) åker ur serie A!!!

Gonatt!

5:45 em  
Blogger Stoffe sa...

Jaha, du verkar ha putsat upp spåkulan ordentligt, ty nyss gick tyskjävlarna ju å vann mot argentina! Tyvärr föll argentina - som man naturligtvis höll tummarna för - på ett stort jävla eget grepp och speciellt genom fruktansvärd coaching. Vilka jävla byten! Usch och fy och skäms på sig Pekerman! Trodde att en VM-coach visste hur det går när man börjar bevaka en uddamålsledning med en halvtimme kvar...Men värst av allt är naturligtvis att Messi lämnades helt utan spel - han hade sprungit sönder resterna av berlinmuren!
Nå, nu e d dags att heja fram ukraina till en skrällseger över självbelåtna italianos med backproblem.

Ha det gött! (la in på iploggen igår...)

11:46 fm  
Blogger JE sa...

Du valde den billiga spåkulan eller? Fanimig va gött att Brasilien åkte igår. De var inte nära att göra mål en enda gång, kanske en gång precis i slutet då.
Brasilien var om möjligt ännu tråkigare detta VM än dom var 2002. Gött att se att det inte håller för dom att spela på halvfart fram till finalen. Dags att höja ett varningens finger för Frankrike nu?!

Och England ja... Kanske ska engelsmännen börja ha samma inställning som oss svenskar, vara nöjda att komma till kvartsfinal. För att gå längre än så ser i deras fall ut som en omöjlighet. Jag tycker i ärlighetens namn att Sverige är bättre än England, iaf som lag.

Portugal var fan inte kul att se på igår heller. De förtjänar verkligen inte en semifinalplats.
Matchens räddning var att det blev straffar. Sjukt tråkig tillställning. 10 man på mittfältet och varsin forward... Det säger väl allt om hur den matchbilden såg ut.

Dags att göra nytta nu och typ hitta mitt pass.
Ha det gött bro'!!!

4:40 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det blev inte som du hade tänkt dig nu heller....

grymt bra siat ändå
/ Dajja

12:50 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida