lördag, april 08, 2006

Livet förändras

Jag: "Det är lugnt, jag ser det andra strecket nu!"
Mia: "Det ska för fan inte vara något andra streck!"

Det var så det lät då vi först fick reda på det. Vilken jävla chock! Samtidigt så tror jag att jag växte någon decimeter och jag kände mig betydligt malligare än vad jag tidigare gjort. Det är sjukt att en sådan liten plastgrej, kan bidra till så många känslor.

Våra liv skulle komma att förändras betydligt inom en snar framtid. Det skulle inte längre bara vara "vi två", eller tre om man räknar in Totte. Det ska helt plötsligt anlända en liten filur till i vår lägenhet bortåt september/oktober. Hur ska det gå?

De första dagarna efter beskedet gick jag runt med ett stort leende på läpparna (för er som inte noterade det). Jag bara gick omkring och möös. Kände mig stolt, duktig och jävligt vuxen. Mia kände inte riktigt på samma sätt, även om hon också var rätt så nöjd de första dagarna. Hon såg mer alla saker som hon måste ge upp. Då man har lagt på sig så många laster som hon har blir det desto värre när man får ett sådant besked. Jag däremot behöver egentligen inte ge upp någonting, fast det där är inte sant. Visst måste man visa sin käresta respekt för det hon går igenom. Det blir till att sluta springa ute på nätterna, även om inte detta varit min främsta egenskap de senaste åren. Jag har även slutat snusa av respekt för Mia. Mot min vilja har jag gett mig in på att snusa peppar och kryddor istället.

Den första perioden var ganska jobbig för oss. Mia mådde dåligt och jag fick göra mitt yttersta för att visa mitt stöd. Det jobbigaste av allt just då är att man inte kan gå runt och glädjas för det som hänt då Mia bara mår dåligt över det. Jäkligt konstig period. Nu mår Mia dock bättre och det hela börjar kännas mer verkligt då hennes mage har vuxit till något som ser mer ut än vad som är normalt. Detta innebär samtidigt att hon tvingar mig att berätta för alla jag i princip träffar då det finns en risk att dessa personer skulle kunna missta henne för fet. Hemska tanke! Ni som läser detta och inte redan visste behöver inte bli besvikna. Jag har inte hemlighållit det för att ni betyder mindre än andra utan jag har bara jäkligt svårt att ta andras tid för att sätta mig själv i centrum. Berättar man en sådan här nyhet så sätter man sig automatiskt i centrum och det vill jag göra så lite som möjligt.

Jag blev därför jävligt nöjd med mig själv då jag kom på idén med att skriva ut nyheten på min blogg. Nu får ni själva bestämma när ni vill gratta mig eller prata om det med mig. Ni kan ju bara låtsas om att ni inte har läst det om ni inte orkar prata om det och ni har även möjlighet att sprida ut nyheten med vinden, då det som skrivs på bloggen inte har någon som helst sekretess. Det kanske är så att jag bara är jävligt feg.

Nyheten är i alla fall att jag ska bli FARSA!!!

Blir inget betyg denna gång.
/ Playwood, er pappa på bloggen

8 kommentarer:

Blogger Stoffe sa...

Hjärtliga gratulationer!

Vilken bloggbomb att släppa en graviditetschock mitt i helgen!

Den bitterljuva stämning som du beskriver har väl egentliga bara sitt motstycke i Pål-Dennys gamla örhänge: "Jasådu, man ska bli farsa. Gråter du? De e ju ball!"

Nu fortsätter Barca-matchen, men vi ses kanske i plugget i morn - då får man se hur stort genomslag ditt medium har haft. Vågar man gissa på veckans snackis i JMG:s korridorer?

11:08 fm  
Blogger TåbbeS sa...

Grattis grattis, Mannen (med stort M)!!

Tro´t eller ej men jag har misstänkt detta ända sedan ditt första blogginlägg, eller egentligen ett svar till ditt första inlägg. Jag läste din brors svar och la ihop ett och två och he blidde tre!!

Återigen, grattis Mannen!!

12:37 fm  
Blogger playwood sa...

Tackar bägge bloggläsare och ni andra som endast läser. Jo du har så rätt TObbe att brorsan sa för mycket i en kommentar. Nu är det sagt av mig med i alla fall.

Ha en bra dag på jobbet (school).

1:02 fm  
Anonymous Anonym sa...

Söta Daniel! All lycka till er. Jag började nästan grina av att läsa ditt inlägg. jävlar så fint! här tror man att man är något för att man skaffar sig en iten hundjävel, och så går ni och blir gravida. herrujeda mig!
ta hand om din dam och dig själv. hoppas se dig snart på olskrokens ängar

3:46 fm  
Blogger patafyzak sa...

Gratulerer!

4:22 fm  
Blogger playwood sa...

Tack, vad snäll du är Tove. Tack även till beatbop vem du än är...

2:18 em  
Blogger Punk sa...

Som jag skrev på bloggen; Way To Go! Grattis till dig och M. Beatbop är en kompis av mig som bor i Danmark. Även han från Norge.

1:30 fm  
Anonymous Anonym sa...

Här kommer man hem från en veckas påsklov o kollar in det senaste som har hänt - å det var inte lite det ;-)! Fast jag, precis som Tobbe, hade mina aningar innan... Stort grattis till dig o din tjej, du kommer att bli en supergo pappa D!

(mitt första blogginlägg någonsin, vilket bra tillfälle va?)

1:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida