torsdag, mars 23, 2006


Dating

Är detta verkligen ett passande ämne för mig att bena ut? Jag som redan har ett förhållande. Jag tycker ändå att jag har ett och annat bidra med i detta ämne, minst lika mycket som alla andra även om jag inte aktiverar mig i detta förehavande nu för tiden.

Dating är en märklig företeelse som man tyvärr måste genomlida om man inte löser sånt på annat sätt. Samtidigt finns det många som älskar det och gärna stannar vid just datingfasen i resten av livet. Som ni förstår så är inte jag den typen. Jag får prestationsångest och vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Sedan kommer ju det värsta av allt... Frågan som är avgörande. Tycker hon om mig eller är hon bara snäll och inte vill såra mig när hon tackar ja till nästa träff. Det är ett jävla vågspel i avgörandet om man ska lägga in stöten eller om man ska avvakta.

Själv så behöver jag inte bry mig om detta då jag har mitt på det torra, vilket är väldigt skönt. Jag skulle aldrig vilja ge mig ut börja träffa någon ny i dagsläget. Frågan är vad som är bäst? Vårt nya datingsamhälle där man kan träffas på internet, gå på speeddating, åka på singelkryssningar och så vidare. Förr var det egentligen bara på ett sätt. Man bjöd ut den man var intresserad av, eller som var ledig, på restaurant eller på bio och sedan fick man veta om känslorna var besvarade. Allternativen är ju fler nu men gamla modeller brukar vara lite enklare.

Jag tänkte nu bjuda på hur det såg ut när jag skulle på date med min nuvarande flickvän (okej då, sambo) Mia.


Jag vet att det var måndagen 7 oktober 2002 (min födelsedag och det år som blåvitt höll på att åka ur allsvenskan. Ja, jag har inte så svårt att komma ihåg detta). Jag hade bara träffat Mia en gång innan detta. Jag hade heller inte berättat för Mia att jag fyllde år och vi hade bestämt oss för att hitta på något (date) denna dag. Mitt förslag var att gå och titta på Blåvitt eftersom jag ändå skulle dit, ni vet förena nytta med nöje. Jag var stressad som vanligt när jag skulle iväg till redbergsplatsen där vi skulle mötas. Mötet gick bra och vi kände igen varandra trots att vi bara träffats en gång innan, och då på krogen. När vi satt på vagnen på väg till Gamla Ullevi så ringde morsan för att gratta mig och detta förstod Mia som sedan bad om ursäkt att hon inte hade köpt något till mig hela resan dit trots att jag sa att hon inte kunde veta. Hon ville betala biljetten in till matchen men hon hade inte cash så jag bjöd, vilket jag ändå hade tänkt när jag nu släpade med henne på fotboll som jag inte ens visste om hon gillade. Matchen var dessutom ganska usel och Blåvitt förlorade med 0-1 och det var kallt och jävligt.

På väg från matchen ringde farsan och undrade om inte vi kunde träffas en snabbis på redbergsplatsen, där han stod och väntade på sin buss, så han kunde få gratta mig och jag sa "ok". Detta kunde bli ganska pinsamt för oss alla, eller i alla fall för Mia. Väl på redbergsplatsen så var jag tvungen att presentera Mia för farsan som kanske skulle tro att vi var tillsammans trots att jag inte hade en aning om hur det skulle bli i framtiden och om Mia överhuvudtaget var intresserad. Vad trodde nu farsan och vad tyckte Mia om att jag presenterade henne för farsan och så gick det runt i min skalle. Jag var dessutom lite nedstämd efter matchen och hoppades att detta inte skulle märkas men allt jag fick var en kram och ett vi hörs. Jag trodde att loppet var kört tills jag fick ett sms där hon skrev något om att hon hade haft trevligt, då blev jag nöjd.

Det visade sig att det inte var så dumt att ta med sin date på fotbollsmatch ändå. Jag tror att det kan vara bra ur flera aspekter. Dels så är det ganska dyrt, då sittplats är ett måste och tjejer är nöjda om man spenderar mycket på dem. Dels så kan det hända att tjejen inte är så intresserad och därmed måste koncentrera sig på dig vilket kan vara bra om man vill komma någon vart i relationen. Eller så är hon intresserad och då är det en bonus och ni kan snacka fotboll ihop. Om hon inte kan så mycket om fotboll och man inte har något att snacka om så är det alltid lätt att dra lite offsideförklaringar och liknande så har ni vips ett samtalsämne. Har ni inget att snacka om så är hon ändå inte intressant och hon lär väl inte ringa upp efter 90 minuter regelförklaringar.


Efter matchen så finns det alltid något att snacka om. Har Blåvitt vunnit så är man glad och går med på att snacka mode eller vad som helst. Har de förlorat så vill tjejen försöka trösta och går med på att prata om vad som helst. Vid oavgjort vet i fan.

Fotbollsdate är brå, annan date är blä.

Dating får:

PPPP

/Playwood, din fotbollsexpert i snöyran

3 kommentarer:

Blogger TåbbeS sa...

Gött att du reder ut den där djungeln. Har faktiskt aldrig befunnit mig i någon sådan där fas. Det finns liksom inte i nordligaste Lappland. Där uppe är det mer en variant av fylla tillsammans med en gnutta öde som bestämmer om två personer ska vara tillsammans eller inte. Lite råare, lite mindre sofistikerat. Men vaddå, allt som funkar funkar...

1:56 fm  
Blogger JE sa...

Du skriver: "Dels så kan det hända att tjejen inte är så intresserad och därmed måste koncentrera sig på dig vilket kan vara bra"

Ska jag vara ärlig så tror jag att varken du eller jag skulle få ihop en relation med tjejen som sitter o stirrar på en i 90 minuter under en Blåvitt-match. Jag skulle inte ens vilja se mig själv hur jag ser ut under en match. Förmodligen så har man "crazy eyes" och kastar ur sig mycket (MYCKET!) olämpliga ord..

Men nu funkade det ju för dig så jag antar att hon kastade några blickar ner mot planen då och då.

8:27 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag är nog m Tåbbe här.....datea är mest meckigt & jag fattar ju iaf aldrig att det är dater, tror att killen bara vill umgås lite, rent vänskapligt. Däremot ställer jag mig lite tveksam till det här m just fotboll.....det är kallt, oftast får man stå & efter första halvlek är jag bored out of my mind 6 då spelar det liksom ingen roll hur söt killen är. Om han dessutom står & skriker så att saliven flyger.....ja, ni fattar!

9:48 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida