tisdag, april 11, 2006

Bloggeri bloggera

Nu så här någon dag efter min lyckade bloggchock så sitter jag och njuter av hur detta bloggandet har utvecklats. För ett par månader så visste jag knappt hur bloggande gick till och dra tillbaka klockan ett år så fnös jag bara nonchalant när någon av mina antagonistlallare Ebba von Sydow eller Fredrik Virtanen påstod att bloggandet var det nya modemediet. Det är lite jobbigt att erkänna att de hade rätt.

Vi satt där i datasalen. Vår lilla grupp bestående av my self, Chris de Burgh och Toobbs. Chris låg ju redan ute med sin blogg som gud tydligen hade glömt, medan jag och Tobbe var rena noviser på området. För att göra vår studietid något roligare så började även jag och Tobbe blogga så smått och där satt vi och kommenterade varandras inlägg över nätet istället för att vända på huvudet och prata irl, so to speak.

Efter detta har det flutit på. Lite väl optimistiskt lovade jag att det skulle komma en recension varje dag, vilket jag inte riktigt gjort. Det går lite upp och ned, precis som i riktiga livet. Det kommer dagar då man verkligen kan tokskriva och det sprudlar av fantasi, samtidigt som det kan kännas ångestfyllt att ens tänka på sin gamle gode blogg som ligger där och väntar på att fyllas av goa recensioner. Varför jag nu valde det. Det blir så jävla krystat varje gång man ska skriva någonting, då måste det vara något man kan recensera. Varför valde jag inte att helt enkelt bara skkriva en jävla dagbok som alla andra. Fast det var väl i och för sig det som var poängen från början. Att sticka ut alltså.


Jag ville här dessutom pusha lite för mina bloggkollegor. Ni borde kolla upp dem också.

Tobbe: Här har ni en riktig norrlänning som håller stenhårt på Boston och skriver om lite allt möjlig skit som kommer honom för. Hans "Hönan eller ägget" är nog en favorit där har reder ut toapappershållarens syfte och problem... eller något liknande.

Chris: Kalmariten som utmanar läsaren genom sina fylliga inlägg om allt mellan Lakke Magnusson och Taxisnutn. En favorit här är "I svängen fanns en bro (men gick det att fara över den?)", där den gode Chris dividerar med sig själv om lördagsförmiddagen ska spenderas genom att bränna studielånet på plattor eller sitta hemma och vara nöjd med det man har... eller något liknande.

Bara ben på Glenn Hysén: En av de större fotbollsbloggarna där ett flertal personer diskuterar Blåvitt. Många bra inlägg blandat med många mindre bra.

Brorsans: Ett kritiskt sätt att se på mången sak kan man säga. Många arga upprörda känslor som slår emot flatscreenskärmen och där jag har en liten favorit där han bjuder på en självkritiskt historie om sitt liv som en "Pilleman".

Braspenning: En ganska ny uppenbarelse för mig om en norrman som skriver om dagarna som går i hans och flickvännen Toves liv. Har inte hunnit läsa så mycket än men det är en go gut och det är jävligt roligt att läsa på norska, om man orkar.

Fidde i Qviding: Intressant om en lagkapten i Qvidings liv. Roliga annekdoter från det som händer i laget och på deras resor/matcher. Jäkligt kul att följa denna blogg vid sidan av Qvidings spel i superettan. Favoritinlägget heter "snusaren har ingenstans att gå" och handlar om Fiddes brorsa som e en riktig rolig pöjk. Han spelar också i Qviding och är hyfsat lovande.

Läs nu dessa bloggar och om ni inte har en egen blogg så starta en för det är förbannat kul och det kostar inte mer än lite svett och åsiktsförmedling.

En blogg per person och fan att ni hade rätt Virtanen och Ebba

PPPPPPPPPP

/ Playwood - den första tian är utdelad

4 kommentarer:

Blogger TåbbeS sa...

Gutt är det med tiopoängaren bloggen!!

Förresten, ang. mitt tokbloggande, när man har lite att göra så finns alltid bloggen där som ett hjälpmedel i tristessen. :-)

12:21 fm  
Blogger Stoffe sa...

Jag är sjuk och borde blogga om det - riktig jävla socialrealism med slem, svett och yra. Dock orkar jag inte, inte mer än sån här kommentar. Kanske blir det en sammanfattning efter tillfrisknandet.

P.S. Hur faen ska det nu gå med äggen?!

1:58 fm  
Blogger TåbbeS sa...

Vad håller IFK:s sportchef egentligen på med? En känd ligistsida på det där internetet skriver om oroande aktiviteter i storstan...huvva...

3:07 fm  
Anonymous Anonym sa...

Kul att följa Engströms öden och äventyr i Götet.
Skåne e faktiskt heller inte så dumt som man kan tro..

Ha det bra!

11:54 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida