söndag, juni 11, 2006


Dagen för två stora saker är här

Visst har man längtat väldigt mycket efter denna dagen. De flesta dagarna går större delen åt att tänka och fundera kring olika saker och dessa två ämnen har varit bland dem som tagit mest tid.

Man funderar på hur det ska bli att vara arbetslös, fast samtidigt stillas oron av att den första månaden aktiveras av fotbolls-VM. Dessa saker startar nästan samtidigt. VM startar när jag tar examen, vilken jäkla dag. Det var även en stor och känslofylld dag. Man visste inte riktigt hur man skulle aggera. Först träffades vi i skolan och drack skumpa med vår lärare Lena. Ett par väl valda ord och sedan bar det iväg till slottskogen som bjöd på ett riktigt fint väder. Givetvis inhandlades det en boll och lite öl för här skulle vi se till att ha riktigt kul.

Den stora uppslutningen skulle ske på Noon, där vi beställt massa (och då menar jag massa) smårätter som skulle sköljar ned med många goda skratt och läskande öl. Även om jag valde att sitta på samma plats hela kvällen och inte mingla runt så hade jag fantastiskt trevligt och fick pratat med de flesta ändå. Tobbe bjöd på sin medverkan längre än vad någon kunde gissat, Chris bjöd på sig själv och sin humoristiska Sven Åke Cederhök-göteborska, Becks och Nina bjöd på hemliga trix från sänghalmen, Linnéa på sitt härliga skratt, Jossan och Åsa på sitt sköna fnisseri som jag kommer sakna, Micke på sina goa kommentarer som man aldrig förstår, Jenny och Linda på oväntat gevaliabesök, Maria och Hanna på sina underbara personligheter, Johanna på sin morsa och så mycket mer.

Nu var det ju så att jag visade att jag tappat allt under dessa två terminer. I alla fall om räknar tiden som man är på krogen. Jag var alltid ute längst av alla de första gångerna vi var ute med klassen. Det var jag, Jossan och Danielsson som var mest seglivade. Nu överaskade jag med att vara bland de första att lämna och detta var väldigt skönt samtidigt som det var mycket känslosamt. Det trodde jag aldrig men jag var rörd när jag kom hem och förstod att detta var sista kvällen med gänget. Men som jag och den gode Chris satt och skojade om, vi kommer ju ändå träffas så ofta och vi hör av varandra ofta... Vet inte hur det kommer bli men på något sätt så känns det som om det kommer ske.

Fotbolls-VM började inte så bra men det är skönt att du finns hos mig.

Playwood - din a-kasseberättigade vän för alltid

4 kommentarer:

Blogger Stoffe sa...

Javisst, var det en bitterljuv stämning över kvällen! Och även jag överraskade med tidig hemgång - var mycket tack vare gamle dansken som åkte fram...

Idag e jag å tåbbe naturligtvis redan tebaks i gamla fina datasalen! trodde nog att du å micke skulle hänga på låset här för å köra klart projektet! Vi hamnade ju på den där danmarksresan, så på onsdag bär det av med JMG till Fredrikshavn för att presentera vårt skötebarn!

OBS! Risk för betygskupp av poe - tåbbe blev med rätta rosenrasande å jag fattar inte hur de s.k. skrivuppgifterna plötsligt kunde få så stort utrymme.

Nåväl jag avslutar en av världens längsta kommentarer med ett

Ha det gött å vinka från VM!

5:04 fm  
Blogger TåbbeS sa...

Rosenrasande var ordet och kommentarer ang. detta har präntats in i klassbloggen. Där har också din "fula" smutskastarkupp bemötts, vilket var minst sagt befogat! :-D

Ha det jävligt gött med knackwurst och DAB åsså lite fotboll - visst var det väl det landslaget höll på med innan T&T i alla fall??

Jao. Auf wiedersehen!

5:28 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hej mannen
Du skriver så jävla skönt, kommer bli grymt kul att gå in här och kolla ibland vad du har för dig.

Mycket bra analys av klassen, kan bara hålla med!
Kram/ Nina

12:34 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja, du var ju inte så uthållig denna gång! Men det var å andra sidan inte jag heller, gav upp när det bestämdes att nästa anhalt skulle bli mitt favvohak Dancing Dingo :)
Det klart vi kommer att ses, Tåbbs har säkert mer att utömma i ämnet sexualkunskap & Carl von Linné vs Darwin (hur det nu är möjligt efter en 2 h-föreläsning)& jag har faktiskt inte fått höra alla Ninas tips......drinkrace snart alltså, tills dess hörs vi på bloggarna!

Stora kramar

6:23 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida