söndag, maj 14, 2006


Min kompis Morgan

Jag fick en fråga om varför inte jag nämnt min kompis Morgan i bloggen, och då speciellt när jag var nere i Malmö på träningsläger. Morgan bor nämligen där. Det var dessutom Morgan som frågade mig. Tänkte därför tillägna ett helt inlägg om den kära Moggelito från Malmö...

I skrivande stund så sitter Morgan endast ett par hundra meter ifrån mig i en lägenhet på Norra gubberogatan och är förmodligen också jäkligt bakis efter att ha bälgat i sig ett antal liter bärs på Halta Lottas igår. Jag var där med men drog hem tidigare då jag idag ska spela match och även på grund av att jag vet hur det slutar om jag hänger på i deras tempo. Han har dock inte en aning om att jag sitter och skriver om honom just nu.

Det var just en sådan här helg i maj för ca fem år sedan som jag första gången träffade Morgan. Han var uppe och hälsade på (fd Götaholms-)Erik och vi skulle vara ett jävla gäng som skulle dricka bärs och kolla på Göteborgsvaret, vilket har varit en tradition fram tills i år. I år satt vi istället och ringde runt till olika spelare i våra lag och blåste dem att de skulle få provträna med ett lag i en högre serie. Det var kul ett tag för oss som var nyktra men till slut så var det bara dem som hade ett högt intag av alkohol som uppskattade påhittet.

Nåväl, tillbaka till Morgan. En jävligt rolig kille som är påhittig som få och har ett sportintresse som få klarar av att hålla uppe. Enligt många är han en duktig innebandyspelare i Danska högstaligan men även för gammal, profillös och spelar enkelt...ha ha. Mogge det var faktiskt jävligt kul även om inte du tyckte det. Han är även en god vän som man alltid har kul ihop med och även om man inte träffas så ofta så är det alltid lätt att fortsätta där vi senast började.

Nu ska Mogge åka hem imorgon och då jag haft lite annat för mig i helgen så har jag inte kunnat umgås med honom som man skulle vilja då det ofta kommer alkohol in i bilden och det passar inte när man ska spela match eller då man ska upp på ett möte klockan nio på morgonen. Men Mogge du vet att jag älskar dig ändå. Hoppas jag kan komma ner till Malmö snart för vi har ju alltid jävligt sköj där nere.

Mogge är hellt enkelt en skön lirare som inte bangar för en gris eller en 0,6 l cider på förmiddan. Han bangar heller inte för att öppna en cider inne på bolaget eller för att psycha Johansson så han dänger en doja i huvudet på dig. Det är rätta takter även om inte alla tycker det.

Blir ingen betygsättning denna gång. Betygsätter inte kompisar även om Mogge säkert hade velat höra betyget.

/ Playwood - din vän i alla väder

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida