tisdag, juni 20, 2006

VM nu är det VM på riktigt

Slut på det löjliga hockeyspektaklet som skall kallas för världsmästerskapet. Nu kommer det riktiga VM. Det VM där det springer omkring riktiga män med hår på bröstet, på ett ej konstlagt (tveksamt) underlag. Det VM där inte Sverige förväntas vara det bästa i världen som i puckey, innegolf och fyllebandy.

Det är lite konstigt men jag är alltid tveksam då Sverige är medverkade i detta mästerskap, då jag inte kan känna mig lugn och därmed inte kan njuta ordentligt av den fantastiska fotbollen som visas. Då Swe inte medverkar så kan man lugnt sitta ned i soffan och bara njuta av de matcher som visas hela dagarna och på sin höjd heja på underdogsen samt Holland.

När Swe är med så ligger detta hela tiden i bakhuvudet och gnager samtidigt som att man ständigt är orolig. Det är givetvis mycket roligare efter en svensk framgång men det tar på både psyke och inre organ. Jag har ju faktiskt aldrig mått så dåligt som när Swe vann över Rumänien 94, men jag har nog aldrig känt liknande glädje heller. Jag gråter fortfarande krokodiltårar likt ett barn när detta spelas upp på minnenas television. Det är inte för inte som 1994 har kommit att bli det kanske lyckligaste året i hela mitt liv... Hoppas inte Mia läser detta.

Nu är man nöjd. Jag har varit nere och sett mitt första VM på plats. Swe - Paraguay, live, vinst och möjligheten till sluspel lever. Helt sjuk känsla att stå på läktarn och garanterat inte nyttigt för en blivande faders hälsa. Nu har man även spelat 2-2 mot ärkerivalen England. Livet upphör aldrig att överaska mig. Jag vill även be om ursäkt, och det offentligt.

Jag sa öppet inför VM att man borde peta Allbäck ur truppen och därmed satsa på framtidsmän som Elmander och Rosenberg. Jag äter upp dessa ord och tackar både gud (nä det är inte min stil) och Marcus Allbäck för vår poäng mot njurätarna. Tack!

Sverige mot värdnationen Tyskland. Det smakar mumma och kan inte annat än sluta i dur.

Ha det gott mina vänner för njuter jag vidare av alla VM-karameller som det bjuds på hej vilt!


/Playwood - er barnsligt nöjda livsnjutare i fotbollsporren

2 kommentarer:

Blogger Stoffe sa...

Jorå! Vikken jävla match! Så jävla gutt att inte torska mot de självgodas högborg - skrek mig helt hes!

Dock kan det ju mkt väl funderas en hel del om d byte som Lagerbacken smög in i skuggan av reduceringen - Daniel Andersson?!! Iofs "spara" på Linderoth men i 2 min å me en ytterst tveksam allsvensk strulpelle? Jag satt på nålar ändå föf!

Nåväl, gott för daj att d blev seger i P-matchen! Mst vatt sjukt där i slutminuten!

Har lagt ut en tråd om roskildebiljett på klassbloggen - har ju fått för maj å sticka ner, så kännner du till nån så...

Ha det gött å pass på för hisingen i höst!

10:58 em  
Blogger JE sa...

Hittils har det varit ett riktigt gött VM, hundra gånger bättre än Sydkorea/Japan.
Men som du säger, det tär verkligen på en, både fysiskt och psykiskt.
Skaplig match i kväll också hörru.
Ha det!!

8:37 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida